søndag 31. oktober 2010

Ewigkeit ist... not so bad actually



Så var det visst den tida på året igjen. Årets kostyme var, selvfølgelig inspirert av Tanz der Vampire, tidenes beste vampyrmusikal (jo, faktisk - alle de andre vampyrmusikalene har feila totalt). Sylvilel overtalte meg til å bli med ut på byen dagen før dagen. Hun lånte et av mine selvlagde kostymer og var Regency Zombie Slayer fra Pride and Prejudice and ZombiesHver gang jeg ser fulle folk kan jeg ikke la være å lure på hvordan noen kan tvile på Darwin. Vi stammer fra apene.

Tidligere i dag dro vi ut til noen gamle graver for å få litt bedre bilder av kjolen. Det ble en kald affære - ikke at vikinger blir kalde, altså. (De blir blå, også dør de.)






Vi dro hjem for å bake - planlegger å gi gresskarforma muffins til ungene som kommer, også skal vi ha eplekake. Det er tross alt Samhain, for oss som er/har vært paganister. Samhain er heksenes nyttår, og man bruker dagen for å minnes de døde. Også er det epler involvert, men jeg husker ikke heilt hvorfor.

Godteriet er kjøpt, vi har kostymer - seinere skal vi se på The Nightmare Before Christmas, for det  er tradisjon - snart blir det eplekake, også... kommer det forhåpentligvis unger vi kan skremme. Sist Allehelgen vi feira sammen ble det kjøpt masse godteri, også kom det bare tre-fem unger. Ble nødt til å spise godteriet selv.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar