mandag 14. mars 2011

Viktoriansk skjørt

Jeg har endelig fått noen ordentlige bilder av det viktorianske skjørtet jeg lagde i Desember. Det skal bli del av et ensemble inspirert av hva den kvinnelige hovedrolla i Tanz der Vampire har på seg til midnattsballet. Jeg veit ikke hvorfor, men vampyrer har en hang til å kle damene/lunsjene sine opp i blodrøde kjoler. (Kjære kostymedesignere, symbolismen kan bli for påtrengende.)

Planen for antrekket var noe mer likt den tyske versjonen som brukes nå, men så fant jeg denne tutorialen som var perfekt for stoffet jeg allerede hadde kjøpt.

Under har jeg krinoline, for uten henger skjørtet ned og ser trist ut.


Og sånn ser det ut bak. De dekorative hengegreiene er kun nåla fast. Jeg putta dem på uten å sjekke hvordan de så ut, og gikk ut i fra at fotografen ville si i fra hvis alt var feil, derfor ser de litt skeive ut.

Å nei, ankler! Og krinolinet kan så vidt skimtes under.
Ingen snurrebilder denne gangen. Oppkjørselen vår er glatt og jeg ville ikke ende på ræv kun for å underholde Sylvilel (fotograf).

Ideer for resten av antrekket.


Jeg brukte litt av restestoffet til å lage ulike roser og blomster. Det ble vanskelig å stoppe (skal bare lage en til!), så nå har jeg et lite lager av dem.

1 kommentar:

  1. That is way too beautiful!! *.* Bloggen din gir så mye inspirasjon at det ikke er sunt! XD Jeg har allerede nok å gjøre men allikevel får jeg lyst til å prøve meg på slike ting som dette selv!

    SvarSlett