mandag 2. mai 2011

Puselurk

I går ble lille store Mau tre år. I katteår er hun allerede 28 år gammel.


Bør kanskje si at jeg ikke er så gal katteeier at jeg feirer dagen hennes. Som om hun bryr seg. Men bruke det som unnskyldning til bildedump av kattekreket? Jo, det kan jeg saktens gjøre.

Itteh bitteh kitteh iz plottin wurld dominashun.

Danger: Touch and your hands are shredded.


Hobbyer inkluderer fuglejakt. Total bodycount er minst 4 fugler, 1 mus og rundt 30 menneskehjerter.

...hjelp?

Dumme fuglene har det med å fly av gårde når hun har kommet seg opp i treet.
 

Hun liker fisk. Jeg var dum nok til å lære henne ordet, så nå reagerer hun hver gang noen nevner det. Men det er greit å ha når hun ikke vil komme inn seint på kvelden.




Hun sover på de fleste bildene jeg har av henne. Det har sin naturlige forklaring i at hun ikke liker å bli tatt bilde av. Hun gjenkjenner lyden når jeg slår kameraet på og stikker med mindre jeg har kattegodt.

... er du sikker på at støvsugeren er borte nå?
Symaskin og og nysgjerrig katt. Ikke nødvendigvis en god kombinasjon. Heldigvis involverer hun seg kun i sying når hun ligger på stoffene mine.

Tok dette bildet i fjor, da jeg kom hjem til jul etter halvt år på folkehøgskole. Hun mjaua da hun så meg og kom bort for kos. Det skjer ikke ofte. (Hun heter ikke Mau McSnurp den Blodtørstige for ingenting.)

Felis silvestris catus & Carcharodon carcharias.
I mitt hode er hun en hvithai. Hun ligner; svart oppå, hvit under, skarpe tenner. Og god luktesans. Heldigvis trenger ikke hvithaier å bades.

2 kommentarer:

  1. Slike poster gjør at jeg bare fikk ENDA mer lyst på pus! XD Hihi. Elsker navnet!

    SvarSlett