mandag 28. mai 2012

Design til Desu


Jeg kan opplyse om at jeg har tatt enda et steg opp på gærningskalaen for historiske syersker.

Er den ikke bare absolutt nydelig? Maskinen er fra 1936, den er handdrevet og den syr jevnere sømmer enn den to år gamle Singeren min. Den tilhørte oldemoren min og jeg skal låne den for neste prosjekt.

Joda, en gang skal jeg lage pene fargeglade skisser. Rødstripet skjørt med sort kant nederst, topp i samme stoff med sorte ermer, evt. sort belte, bolero i vinrød bomullsfløyel med sorte kanter og broderte gulldetaljer. Se vekk fra hatten og detaljene bak på skjørtet, jeg ombestemte meg.
Skjørtet blir sydd av dette mønsteret. (Jeg er nesten halvveis. Nå holder jeg på å installere lomme og er veldig fornøyd med meg selv - jeg kommer ikke til å være nødt å slepe rundt på ei gedigen veske.

Resten av mønstrene fant jeg i Authentic Victorian Patterns. Skal bli spennende å forstørre dem uten rutenett. (Jeg tror jeg må ha gjort feil på skjørtemønsteret. Det ble for stort i midjen og jeg kan ikke tro at tilsnørte damer målte mer enn sytti cm rundt livet.)


Avslutningsvis, her er et bilde av Mau som leker i skjørtestoffet. Hun ble fascinert av plastavstiverne i et billig korsett jeg tok fra hverandre  (har planer om enda et korsett) og skulle tygge på dem - rart, for hun elsker krinolinestål også.

2 kommentarer:

  1. Ooo, kjoooleee. O.O

    JEG sørga over skoene. Og sikla over de nye (Misunnelig - JEG?). Og syntes du var kjempefin på bildene (Endelig et bilde hvor du ser NORMAL ut, mwahaha!). Og er litt enig angående det grønne ensembelet (Kanskje en hatt?). Og ikke det MINSTE lei meg for at skolen ikke ville ha meg (Sånn helt egentlig).

    Og synes du skal komme på besøk snart.

    SvarSlett
    Svar
    1. Skoene blir savna.

      Definer at jeg ser "normal ut" på bildene? Ser jeg så jævlig ut heile tida? T_T

      Plager deg neste skrivemøte. Med overnatting?

      Slett