torsdag 19. september 2013

Talk Like a Pirate Day (Kaptein Sabeltann)

For de som ikke veit det - 19. september er det Talk Like a Pirate Day. (Arr.) Så jeg kan poste litt piratrelatert Jeg har ikke mye å vise til, men Kaptein Sabeltann is coming along. Dere må bare tro meg. 

Først litt stemningsmusikk: 



Siden jeg hadde planlagt å flytte fra Tromsø ligger store deler av det jeg skulle bruke til Sabeltann hjemme-hjemme, så jeg har ikke gjort ferdig noe unntatt pistolen hans. Så langt har jeg sydd ei svart syttenhundretallsskjorte som kun trenger en gullknapp og 10 cm blonder på halsstolpen før den er ferdig. Den ble sydd uten mønster. (Selvfølgelig har den hvite kattejævelen i huset funnet det for godt å sove på skjorta som engang var svart.) Jeg har også begynt på en vest som ligger halvferdig og venter. 

Dårlig bilde er dårlig.
Legg merke til at romkameratene mine har omarrangert stua igjen.
Selve frakken er sånn høvelig ferdig. Den har fått lommer som faktisk ikke var så horribelt vanskelige å sy. Det er litt urettferdig at den ser så utrolig enkel ut på bildet - bomullsfløyelen får frakkeskjørtene bak til å forsvinne inn i hverandre - for jeg har lagt ned mye arbeid i faenskapet. På den lyse sida er frakken er veldig fin å snurre i, så sjansen for at jeg kommer til å være verdens mest jentete Sabeltann er stor. 

1 kommentar: