tirsdag 7. februar 2012

Vampyrer og Kostymer

Om to dager er det av gårde til Finland for å se Vampyyrien Tanssi og antakelig fryse til is i samme slengen. Til tross for musikal og vampyrer og sjansen til å treffe en finsk fan er det beste at på hjemturen får jeg fly på bursdagen min. Jeg veit man ikke burde like å fly fordi flyene forurenser men jeg liker det allikevel.

I viktigere musikalnytt skal et show, Best of Musical, turnere Tyskland og Østerrike. Yngve Gåsøy har hovedrolla, og skal blant annet synge noen sanger som Grev von Krolock. Her er opptak fra en prøve, Grevens del begynner 0:36.

Se på dette. De har til og med fiksa buksene, gitt. Source.
Le Source.
Og som ikke det er nok, har den kvinnelige hovedrolla fått seg nytt kostyme. Har enda ikke bestemt meg heilt for hva jeg synes. Toppen er liksom litt 1830-talls og det er ikke min yndlingsperiode, men ermene er bare så utrolige, men de passer egentlig ikke til kjolen.

Og jeg har fått det for meg at Tanz er satt i 1880. Sarahs kjoler passer periodene 1840-1860. Jeg bare skriver at jeg ville trampa sporenstreks ut av slottet hvis jeg hadde fått en ballkjole som var moderne for tredve år siden.

3 kommentarer:

  1. Likte ikke ermene overhodet! Og jeg veit ikke om det er bakgrunnen sin feil, eller om kjolelivet sitter for høyt eller om det er ermene sin feil, men hun ser tjukk ut i det kostymet. Bare så jeg har fått det ut av systemet.

    Men elsker mønsteret på - skyt meg om du må hvis jeg bruker feil ord - kjolelivet. Og skjørtet er nydelig.

    SvarSlett
    Svar
    1. Ermene hadde sett fine ut på en annen kjole. Og jeg er litt glad for at du nevner kjolelivet, trodde det var jeg som hadde sett for mye på viktorianske kjoler da jeg tenkte at hun godt kunne snørt bittelitt inn... :s

      Evt. kunne de forlenga triangelet litt ned så hadde det gitt illusjonen av vepsetalje.

      Slett
  2. For eksempel.

    Og hæppi kakedag.

    SvarSlett