fredag 21. februar 2014

Nå står ikke verden til påske

Det har blitt utbasunert at Ragnarok kommer 22. februar. Altså i morra.

Jeg har mine tvil om at det er Fimbulvetr akkurat nå, selv om det har snødd en del artige plasser i vinter. (I tillegg har de som har funnet fram til at gudenes død skjer snarlig, plassert datoen midt i sin egen vikingfestival, så det er kanskje litt PR i det.)

Hvis det skulle vise seg at det blir kalt ut til strid på Vigridsletta i morra må jeg si at det passer utrolig dårlig. Man vil liksom være dressed for the occasion, men for øyeblikket er jeg på rundtur nedi sør, så vikingdrakten og våpnene ligger hjemme.

Over til noe annet det er PR i - Dragens Hule opplyser om en konkurranse for de som liker Vikings. Andresesongen har premiere 28. februar.

Har du en viking i deg? Bevis det! Alt du må gjøre er å ta en selfie av ditt beste krigerblikk og publisere det på Instagram med #VikingsNorge@HBONorge.
- På den måten er du med i trekningen for å kunne ta med deg en venn på lanseringsfesten av Vikings med førpremiere på sesong 2, mat, drikke og godt selskap - tirsdag den 25. februar.

Uansett hvordan man velger å feire Ragnarok eller forhåpentligvis mangelen derav - for eksempel kan du la være å fjerne skjeggstubben akkurat i morra, snakkur utroligur riktigur norrøntur, høre på litt vikingmetall eller ta et ekstra langt bad (fordi det er lørdag - laugardag) -  håper jeg du får en fin apokalypse.


* Det er godt mulig at jeg har driti meg ut i henhold til tittelen på dette innlegget for jeg veit ikke når det er påske, men jeg mener å huske at sånt skjer i mars-april, så jeg håper på det beste.

2 kommentarer:

  1. Jeg må medgi at jeg ikke merka noe særlig til Ragnarok i overigår, altså, og vinteren i år er vel kanskje den minst fimbulete på lenge. Men kjæresten min hadde et litt godt poeng, da: hvis filmbulvinter skal være en helt forferdelig vinter, så har jo nettopp vinteren i år vært blant de dårligste noen gang? I dunno, det ga mening i hodet mitt.

    SvarSlett
  2. Det hadde jeg ikke tenkt på før!

    SvarSlett