søndag 7. desember 2014

Rokokko (Herbert)skjorte

Legg merke til det fine flyttelasset bak meg.
Nå har denne posten ligget som kladd på bloggen min i over et halvt år, så da er det kanskje på tide at den blir skrevet ferdig? Denne rokokkoinspirerte skjorta ble lagd samme uka jeg flytta fra Tromsø i mai. (Det er også derfor jeg har glemt å poste om den.)

Typisk nok, mens jeg pakker tingene mine ned finner jeg rare ting jeg har glemt at jeg eier. Dette stoffet var en av tingene - inspirasjonen klappa til meg også var jeg nødt til å sette meg ned og sy. (Joda, det er en grunn til at jeg alltid panikkpakker i siste liten når jeg skal en plass.)

Det er vanskelig å se på bildet, men den har dekorsømmer på frontstykket og blonder i ermene.

Herbert von Krolock er fab.
Skjorta har inspirasjon av en viss musikalvampyr. Den er sydd uten mønster, og stoffet er en bomull/polyesterblanding jeg ikke kan huske hvorfor jeg kjøpte en gang for lenge siden, så den er ikke tilnærmet perioderiktig. Siden den er litt gjennomsiktig kan jeg ikke se for meg at jeg kommer til å bruke den, men allikevel er jeg temmelig fornøyd. Da jeg prøvde den på endte med at jeg svinsa rundt i fem minutter foran speil og kamera og småsang, og når jeg gjør det er jeg generelt i veldig godt humør ;)

1 kommentar: