onsdag 3. desember 2014

La Carlotta: ROCOCO GOWN O'DOOM


All t3h pink.
Neste prosjekt ville fått fjorten år gamle, svartkledde meg til å fomle etter fyrstikker.Hvis noen fremdeles lurer på hva de rosa strømpeholderne jeg lagde i sommer skal brukes til, er dette svaret.

Demode Couture satte for en stund siden i gang et prosjekt hvor man skulle lage hoffkjoler fra rokokkoen og jeg meldte meg på med planer om denne store rosa monstrositeten.

Kjolen blir brukt av Carlotta Guidicelli i Phantom of the Opera (2004) mens de spiller Il Muto.

Som amatør innenfor drakthistorie synes jeg dette kostymet er uhyrlig interessant. Det viser holdningene til tre helt ulike epoker: hvordan en kostymedesigner fra 2004 trodde noen fra sent attenhundretall så for seg rokokkoen. (Om enn med ørlite mer pomp og prakt enn vanlig kanskje, siden det skulle ses fra scene.)



Jeg har ikke motet meg opp til å sjekke, men jeg tror jeg har gått over deadlinen til Demode Couture med et par måneder allerede, men jeg skal lage denne bløtkaka allikevel og sy i ro og mak, for hvis jeg skulle stresse med dette antrekket i tillegg til syinga jeg gjør på skolen, har jeg ikke store problemer med å forestille meg at i nærmeste fremtid ville være så lei av rosa at jeg klorte ut øynene mine. Kanskje den blir med på Desucon 10?

(Hvis jeg ender opp med å gråte i et hjørne er jeg 110% sikker på at dette kommer til å være hvorfor.)

2 kommentarer:

  1. OH MY. Jeg hadde rett periode da jeg gjetta Marie Antoinette, da : D Dette trur jeg kan bli helt fantastisk. Venter i spenning på underveis-bilder.

    SvarSlett