søndag 11. januar 2015

Vikingbroderi: wolf contortionist

Ulvene som har slått knute på seg selv er ferdige og det har de vært en stund! Dette har gått relativt sakte, siden det for det meste har vært morgenprosjekt på T-banen inn til byen og i pausene på skolen. (Eldre damer som setter seg ned ved siden av deg på T-banen og snakker om håndarbeid er forresten det fineste i verden!)

Brodert med ulltråd, som vanlig. Den hvetefargede tråden er fra Skaar Tekstil, resten er restetråd etter bunadene bestemor broderte på nittitallet.

Opp ned. Jeg er så flink til å ta bilder.
Det er vanskelig å velge ut farger til slike design og jeg er fremdeles ikke enig med meg selv i at oransje og hvete var en god idé. Vikingtida var mer fargesprakende enn man får inntrykk av på TV og i film, og jeg synes jeg balanserer vaklende mellom fargerikt og gyselig. Så det ender ofte med at jeg ber om hjelp fra personen som sitter nærmest meg (og så ignorerer jeg rådene deres 90% av tiden, beklager!). Burde kanskje brukt en mer fargerik konturfarge mot hvetetråden?

Liker at det ikke er så alt for rotete på baksiden.
Senere skal jeg prøve meg på sjattersøm, som i teorien skal få likt mønster på begge sider.
Ferdig ulv.

2 kommentarer:

  1. Svar
    1. Ja, det gjør den! Kanskje den ikke sitter fast i det hele tatt men er en total show off som bare, Se hva jeg kan gjøre! :P

      Slett