fredag 26. august 2011

U-I-U!


Det er godt. Faktisk.
Dette blir en fin høst. I september kommer det to nye produksjoner av yndlingsgrusikalen min. Vampyyrien Tanssi i Finland og Bal Vampirov i Russland. Litt seinere kommer Kaptein Sabeltann med en ny TV-serie. Men for øyeblikket er det mange Whovians som gleder seg til i morra. (Det ser ikke lyst ut for Hitler.)

I forrige uke fikk jeg nesten bestemor til å spise fiskepinner i vaniljesaus. Nesten. Lillebroren min var mer interessert. (Dagen etterpå, da jeg kom hjem fra jobb og bare skulle hive i meg litt mat før jeg skulle ut igjen, fant jeg ut at kaffe og fiskepinner ikke smaker godt sammen. Så vet vi det.)

Jeg så tre Doktorer (#11) på Desucon. En av dem delte ut fishcustard.
Doktor: FISHFINGERS AND CUSTARD! IT'S THE BEST FOOD IN THE WORLD!!!
Fyr som smakte: Du kunne stekt dem først.
Doktor: ...That would be cheating.


I andre relaterte nyheter har jeg begynt på enda et doktorinspirert skjerf. Jeg halverte maskene for at det skulle bli smalere og mindre jobb. Det skal bli julegave om noen måneder.


Dette er herved pompaduren til syttenhundretallsensemblet mitt. Ble ganske fornøyd med den til tross for at jeg ble spurt om det var ei dukkelue jeg sydde på da vi hadde folk på besøk. Veska er foret med svart bomull. Perlene er vintage - en eller annen steinsort jeg ikke veit navnet på.

Maten smaker bedre på teppet.
Mau stakk innomhus mens jeg skulle ta bilder av pompadur og skjerf. Hun fikk fiiisk og ble inne lenge nok til at jeg kunne ta ett bilde. (Egentlig tre, men de to andre ble ikke bra.) Nom, nom.

Umf, hemper. Men elskelige ermerysjer!

Det er tidsriktig å være hodeløs, tenk.

En liten oppdatering på syttenhundretallsensemblet. Nå med ermer!

Ellers hadde jeg egentlig bare lyst til å prøve det på fordi det er moro å kle seg ut. Jeg begynner å forstå hvorfor de hadde kammertjenere - det tar en god halvtime og en del justeringer for å få alt på seg. (Underkjole, snøreliv, bumroll, underskjørt, overskjørt, stomacher og til slutt jakke. Man er utslitt.)

Snøringa på bildene er ikke endelig. Jeg ville bare se hvordan det kom til å se ut.

Bestemte meg for at jeg trenger et nytt, mindre snøreliv. På bildet til venstre stikker stroppen ut, og sånt vil jeg ikke ha noe av. Når jeg er i kostyme har iallfall jeg nok med å holde styr på skjørtene mine.





Så langt så godt.
Jeg kjøpte krinolinestål til paniers og har fremdeles en ti meter til overs som skal brukes til snørelivet. Dessverre tror jeg dette prosjektet kommer til å ta ei stund - ikke fordi det er tidkrevende (denne gangen skal jeg ta en del snarveier), men fordi jeg nettopp har oppdaga et fjell av piratvideoer av Tanz der Vampire, og det resulterer i nerding. For eksempel starta jeg å skrive dette blogginnlegget 14:07. Nå er klokka 19:44. Over og ut.

4 kommentarer:

  1. Jeg veit jeg ikke slutter å si det, men seriøst: jeg er så sykt imponert.

    SvarSlett
  2. Har akkurat lasta neeed!

    JULAFTEN!

    Har fått spontan tastatur-Tourettes.

    Ante ikke at du var kommet så langt på - jeg kaller det greia. Kjempefiiint :3

    TARDIS!

    Skal få pjuskeklatt bai da vai. Den skal hete Dalek.

    DOKTOR!

    SvarSlett
  3. ... hvis du kaller katta Dalek vedder jeg på at den kommer til å bli det mest kosete vesenet i galaksen.

    SvarSlett