lørdag 21. april 2012

Viktorianske bilder

Noen falt selvfølgelig innom brukthandelen med hundre år gamle moteblader mens hun var i Oslo. Jeg endte opp med bilder denne gangen. Jeg plukka ut flesteparten fordi personene hadde interessante klær, men noen var bare fine. Det er litt rart med disse menneskene jeg ikke kjenner, jeg lurer på hvem de var og hva slags historier de kunne fortelle.

Fotografiene er sånn høvelig sortert etter årstall, men jeg er ikke heilt sikker. Det er litt vanskelig å se heile kjolen et par bilder. De fleste bildene er fra Norge.

København. Datert etter kjolen 1850-1860.

Bildet er tatt i Christiania, en gang etter 1873. Fotografen fikk en utmerkelse ved verdensutstillingen i Wien det året, og reklamerer med det.
1880-tallet.





Tidlig 1890, antakelig, ut i fra ermene.

Interessante knapper.

1900, pluss.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar