onsdag 6. juni 2012

Bolero & Broderi

Det er seksten dager til Desu og hurra, det røde ensemblet ser ut til at det kommer til å bli ferdig i god tid. (Bank i bordet.)

Skjørtet er ferdig. Men det er ikke så spennende at jeg har tatt bilder av det. (Sort belte, fem panel, litt slep bak, sort kantbånd nederst.) Da jeg sydde de siste stingene innså jeg at det var tredje gang jeg har sydd et skjørt og glemt å ha på korsett når jeg tilpasser det rundt midjen. Jeg forstår ikke hvorfor den lille detaljen bare faller ut av hodet mitt.

Men, ikke at det gjør noe, for da slipper jeg marerittet at skjørtet ikke passer uten korsett, og siden skjørtene mine blir nåla fast istedenfor å ha fast lukning kan jeg variere hvor mye jeg vil snøre. Dessuten flyr jeg direkte hjem fra Desu den 24. Jeg har lurt på når, hvor og hvordan jeg skulle gjøre kostymeskift, og har kommet til at det ikke trengs. Siden det røde ensemblet ikke trenger korsett, kan jeg komme meg trygt gjennom sikkerhetskontrollen på Gardermoen. (Jeg kan være tidsreisende.)



Mønsteret til denne boleroen er fra Authentic Victorian Patterns. Det nydelige stoffet som høyst sannsynlig er bomullsfløyel, er fra den lokale bruktbutikken.

Den ble litt sirkusaktig med broderiet. Jeg forestiller meg at det er noe en kvinnelig sirkusdirektør ville brukt i manesjen.





Da jeg endelig fikk dreisen på broderiet var det vanskelig å stoppe. Moderne meg synes jeg gikk berserk på ryggen, mens viktorianske meg sier ting som kom an, vi har enda et nøste igjen, vi kan sikkert brodere littegrann mer, det er masse plass i front! Viktorianske meg er en veldig dårlig influens.

1 kommentar: