torsdag 21. juni 2012

Siste post før Desu

Har nesten kommet i mål med syinga før Desu. Etter at jeg var ferdig med det viktigste kom jeg på noen småting jeg har glemt å gjøre. Som å sy inn den brune viktorianske jakken. (Jeg prøver til og med ubevisst å snike meg unna det...)

Jeg ser levende ut. Wow.
Det røde ensemblet er ferdig. På mandag ga jeg opp den røde jakken jeg hadde planlagt. Det første ermet gikk inn som en drøm, så da måtte selvsagt det andre bli kranglete. Jeg sydde det på og tok opp tre ganger før jeg ble så forbanna at jeg kasta jakken i skammekurven for å bli glemt sammen med de andre ufoene mine.

Istedenfor jakke skal jeg heller bruke ei hvit vintage skjorte under boleroen. Det ser okei ut, og så blir det sikkert ikke like varmt som med jakke i tre lag stoff og underkjole under der igjen.

Den er vanskelig å overse på grunn av størrelse og antall fjær, men se, ny hatt. Jeg er redd jeg har tatt heilt av og satt Ivy Hisselpenny (fæl-hatt-bærer extraordinaire) i skyggen. Ta det med ro, den holder ikke på å spise hodet mitt. Jeg hadde bare ikke satt håret ordentlig opp på en måte som kompletterer stilen. Det skal bli hår a la Gibson Girl om jeg bare finner en forståelig og lett tutorial som passer en latsabb av mitt kaliber.







Jeg lover meg selv at neste gang jeg lager hatt skal den være ordentlig. Det vil si, ingen papp og dermed ingen brente fingertupper. Den ble større enn jeg hadde regna med og jeg er ikke sikker på hvordan jeg skal få den med meg. Hadde planer om å pakke hattene ned denne gangen, siden jeg har to, men jeg er ikke sikker på om denne får plass inni den gedigne kofferten jeg skal hale med meg.

Jeg har gått til innkjøp av parasoll (som egentlig var mer paraply, tusen takk Ebay). Den skulle gå til det røde ensemblet, men jeg er ikke sikker på om den passer. Den var litt stor. Jeg tar den med allikevel. Kanskje det regner en dag.


Jeg har sett på kloringer lenge. De ser så kule ut. Jeg har veldig lyst til å bruke dem, de vil gå bra til bloddryppende negler, men de vil kræsje med gullbroderingene på boleroen. Det er ikke alltid bra å blande for mye i ett antrekk. Brillene er fra Restyle.pl



Jeg skal ta sying og Frøken Umulig på Epla et hakk videre. Hvis det går bra blir det kanskje til at jeg registrerer enkvinnesforetak til neste år. Så jeg har ordna med visittkort og fått legge ut rundt om kring der jeg bor. Det jobber veldig snille folk på de lokale stoffbutikkene. (Det er ikke kludring og ei dårlig vampyrtegning på de ordentlige kortene, jeg syntes bare ikke at dere gærninger skulle ha telefonnummeret mitt. Hvem veit hva dere ville finne på?)

Drar til Oslo seint på fredag. Det blir litt rart i år, ei av venninnene mine som har vært på Desu sammen med meg siden mitt første con kan ikke i år. Men gleder meg til masse kostymer, noen pinlige øyeblikk der jeg faktisk må prate med andre, og til å finne ut hva Dezzik stiller som. Han har ikke fortalt meg hva han kommer til å cosplaye om han er i kostyme og jeg lurer veldig. Også skal det være et foredrag om dubbing på søndag. Det skal jeg få med meg.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar