lørdag 9. august 2014

Lagd i det siste

Jeg er dårlig blogger men veldig flink til å lage en masse småting. Som jeg glemmer å legge ut fordi det er et ork å ta bilde av/glemmer å legge ut bildene jeg har tatt. Så det får bare være at det kommer en masse småting på samme gang isteden! 


Midt i siste flyttelass bestemte jeg meg for at morgenkåpa jeg begynte på til jul ikke kom til å bli ferdig. Men siden lappeteknikken var gjort for hånd var det for fælt å kaste stoffet, så jeg lagde et stort putetrekk isteden.

Ironisk, at plagget jeg hadde planer om å ha på meg i tidlige morgentimer mens jeg mirakuløst hadde kommet meg opp av senga tidlig ble til en gjenstand som heller kommer til å overtale meg til å bli i senga.


Sov ettermiddagslur på den og våkna med mønster etter broderiene i ansiktet...



Stofflageret mitt er ikke lite, så jeg har satt meg fore å bruke mest mulig av det uten å kjøpe nytt. Dette vintage bomullsstoffet ble akkurat nok til en kjole som er lagt ut til salg på Epla.


Vikingskjorta jeg sydde av et restestoff trengte pynt og det ble til at jeg broderte litt på den. Kom fram til at den er for kort til meg (som sagt, sydd av restestoff) og nå er den snart på vei til en ny eier i Danmark.


Jeg trengte noe å pusle med på vikingmarked (og på togturene jeg måtte lide meg gjennom for å komme til marked!), så jeg tok med litt nålebinding. Det resulterte i blant annet disse luene (og noen sokker og et par luer til som allerede er gitt bort).

De grå luene er lagd i et fantastisk alpakkagarn. Jeg bruker ikke luer (langt, statisk hår er ikke bra), men jeg vil nesten beholde en av dem selv for de er så myyyke.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar