mandag 25. august 2014

Valkyrie: skjold og krone



Krona er forma og malt. Den skal ha vinger bakpå, og et strikk som skjules bak, under håret sånn at den sitter på hodet. Det er mulig at jeg kommer til å bytte ut fuglen. Det skulle ligne en stilisert ravn, men jeg veit ikke hvor bra det gikk med den ideen. 

Vinger som tørker mens jeg panikkpakka rundt prosjektet.
Og lengre kom jeg ikke før det var på tide å pakke snippveska for Oslo og skole. Gjør den forhåpentligvis ferdig i høstferien.


Skulderrustningen sitter ikke på av seg selv, så jeg hadde planer om et belte over brystet samt skjulte magneter som skal feste den til bodice-rustningen. Fant et belte i kjelleren til mor og far som hadde passende spenne. Hullene var slitte, så jeg slo i maljer. Tips: ikke kjøp maljer på Biltema selv om det koster 19 kr for en pakke. Se på de sønderslåtte maljene på bildet :/ Det er ikke verdt det.

Disse skal limes på skulderplata og se ut som om de er feste for beltet. 


Vel nedi sør har jeg såvidt fått begynt på skjoldet. Så langt har jeg iallefall laget papirmønster å se etter. Den hvite rullen er et stykke hjorteskinn som skal oppå skjoldet. Skinnet trenger å myknes opp og forhåpentligvis kan det strekkes litt, for ellers blir det for lite og da blir jeg en trist panda.

Au. Au, au, au :(
Trearbeidet gikk veldig bra i omtrent en halvtime, også gikk det veldig galt. Plagsomt nok hadde jeg tanker om at dette er virkelig ikke lurt i sekundene før alt bokstavelig talt skar seg. MAN SKAL ALLTID SPIKKE FRA SEG. Forhåpentligvis lærer jeg det denne gangen. 

6 kommentarer:

  1. Du lager så mye vakkert!

    SvarSlett
  2. Maler du crazy-farga vinger hvite eller maler du hvite vinger crazy-farga? Jeg er litt forvirra, men det kommer sikkert til å se bra ut når du er ferdig.

    SvarSlett
    Svar
    1. Vingene er lagd i mosegummi, som kommer i alle regnbuens farger. Siden jeg skal male alt gyllent er det ikke så farlig hvilke farger jeg bruker. Det som tørker her et et lag skolelim som skal forhindre at malinga trekker seg inn i mosegummien og ser helt dust ut :)

      Slett
  3. Elsker, elsker, elsker tornemønster på krona. Kan jeg ansette deg til å lage World of Darkness: Changeling outfits?
    *blåse litt på tommeln* Kjenner til den der. Spikke rette veien er ikke noe jeg er dreven på heller...

    SvarSlett
    Svar
    1. Du aner ikke hvor fint det er å høre at jeg ikke er den eneste som spikker feil :D

      Slett