fredag 22. august 2014

Skulduggery Pleasant & the Requiem Ball Mask

Hadde det vært noen andre i verden hadde det røde på koppen definitivt vært leppestift.
Men siden det er min nydelige kopp er det falskt blod.
Skulduggery Pleasant er en bokserie jeg har nerda litt om før. Om ikke så lenge kommer sisteboka ut og nå angrer jeg litt på at jeg begynte å lese serien, for jeg tror ikke det kommer til å ende godt, men hva kan jeg si, jeg var ung og dum og visste ikke enda at de fleste ungdomsforfattere er lystmordere...
Uansett, sisteboka blir feira med the Requiem Ball. Man kunne vinne billetter eller stash med å lage maska man ville hatt på seg der. Siden det er en ganske bloddryppende serie (seriøst, jeg har hatt mareritt!) var det kort vei til spesialsminken. 

Jeg tok inspirasjon fra Sandra Bornholms fantastiske maske. Chrix Design har laget en fin tutorial om hvordan man kan bruke lateks og papir til å bygge opp en maske. 

Sånn ser den ut liggende.



Meet my leedle friend...
Jeg ville egentlig ha en mer bloddryppende effekt, men den ble okei. Bildene ble tatt i vinduskarmen for å få riktig lys og jeg var nødt til å dukke fort bak gardinene hver gang det gikk noen forbi (sånn hvis noen lurer på hvorfor det er blod på gardinene mine er det en naturlig forklaring...).

Hadde ikke lest reglene for konkurransen ordentlig. Siden 99% av fansen er mindreårige var det ikke lov til å legge til bilder av maska på ansiktet sitt, så det endte med at jeg tok nye bilder som jeg glemte å sende inn. Så jeg får ta dette som en learning experience. Det var morsomt å bruke et par timer på dette selv om jeg fremdeles finner blodflekker rundtomkring. 

1 kommentar:

  1. Syns alltid det er utrolig fascinerende åssen folk klarer å bruke, for meg, ukjente materialer. Det er liksom, jeg ser en ting som i væffal ikke ser hjemmelagd ut, og så bare "dude, det er bare gips." Eller hva som helst. Poenget er at jeg syns det er noe mystisk ved å klare å lage ting ut fra materialer jeg nesten ikke skjønner hva er engang! Jeg veit ikke om dette gir mening for andre enn meg.

    Kule bilder, du har så lyseblå øyne at jeg på lang avstand trudde du hadde på deg hvite linser!

    SvarSlett