torsdag 2. oktober 2014

HØST FOR FAEN

Jeg har lovt meg selv at jeg ikke skal bli grønnblogger, så jeg får kutte en lang poetisk innledning kort og si følgende: bla, bla, bla, høsten er den fineste årstiden, jippi endelig her, etc.

Dette året skal jeg gå ei sømlinje nedi sør, så jeg gjorde søring av meg i midten av august. Skola starter ordentlig for meg etter høstferien - jeg gikk glipp av den første måneden fordi jeg har vært borte på et annet kurs. Heldigvis for meg ligger kursstedet passelig langt ut i gokk, så jeg har fått fikk muligheten til å løpe rundt i fantastisk skog og få meg litt sol og frisk luft og maur oppover leggene.

Ender vanligvis opp med blader i håret på tur,
så denne gangen var jeg proaktiv og fletta dem pent inn.
Verdens stiligste tursko.
De kom bort for å få kos <3 
Hjalp far med å ta opp hagens poteter.
Ble ei bøtte til tross for at vi var redd for nattefrosten hadde ødelagt dem.
Jeg henta inn peppermynteplanten før jeg dro sørover.
Nå er den tørka og klar til å bli varmende te utover høst og vinter.


Jeg har også fått med meg mer enn blader i håret på tur. På bildet er det lavendel og sitronmynte som skal tørkes (te og parfyme), kongler, nøtter og greiner, samt fjær jeg har samla og desinfisert, som skal brukes til diverse kreativt og einebær som kanskje blir brukt i matlaging om jeg husker på dem.

1 kommentar:

  1. Se, du er jo på god vei til å bli grønnblogger allerede! Inspirerende bilder, høstblader i håret var faktisk dritfint.

    SvarSlett