onsdag 22. oktober 2014

Høstmusikk

Høst. Også kjent som perioden av året hvor jeg har mest lyst til å flytte ut i skogen selv om jeg hater insekter og regn og ikke ville greid meg i en halvtime uten wifi.

Litt musikk å drømme seg bort i mens det stormer ute:


Perfect Day, Miriam Stockley 
Outro til en av Miss Potters historier. Husker at jeg så den som barn og sangen bet seg fast.


Trollferd, Kari Rueslåtten 


The Maiden and the Selkie, Heather Dale 
En selkie er en sel som blir menneskelig når den tar av seg selskinnet. Det finnes mange historier om hvordan mennesker har gjemt skinnene deres og tvunget dem til å bli på land for å gifte seg med dem og da er denne historien et lystpunkt - her er det en selkie som kommer inn på land for å fri. 

1 kommentar:

  1. Åh, den første sangen der var bare nydelig. Nesten litt rart at jeg ikke husker den, jeg virkelig elska Beatrix Potter som liten - og det gjør jeg for så vidt ennå. For noen år siden fant jeg plutselig igjen Peter Kanin-boka mi som jeg trudde var borte, og da blei jeg så glad at jeg begynte å gråte! : D

    SvarSlett