lørdag 29. november 2014

Review: Willys Sytråd

For et par år siden snubla jeg innom et norsk syforum hvor jeg fant Willys Sytråd som har blitt min litt hemmelige langer av verdens fineste tråd. For et par dager siden oppdaget jeg at innehaveren er med i Det Store Symesterskapet på NRK og jeg som ikke ser TV kommer til å se på bare for å heie.

Han selger Coats Epic og Gütermann Mara. Dette er gode tråder - Coats er merket som brukes i industrisying, så hvis du har klær fra butikk har du definitivt klær som er sydd med tråden. Gütermann Mara er en utrolig jevn tråd som ikke går billig i Norge.

For de av oss som syr mye er det ikke kosteffektivt å kjøpe hundremeters sneller til 30-40 kr. Willys Sytråd tilbyr forskjellige sneller på tusen til fem tusen meter til en billigere penge til tross for porto, og kvaliteten på tråden er uendelig mye bedre enn de tusenmeters snellene som kan fås på Stoff og Stil til nitten kroner. (Det er en grunn til at den tråden er så billig.)

Du kan lese om tråden her, mer elokvent og inngående enn jeg uttrykker meg.


I tillegg til fantastisk tråd sender selgeren med en liten ekstra ting; symaskinnåler eller undertrådssneller. Og, som om det ikke skulle være nok med en prosentvis rabatt som bygger seg opp for hver bestilling... de tre-fire gangene jeg har bestilt har det også vært med SJOKOLADE I PAKKEN og hvordan kan man ikke elske det. (Jeg har rett og slett hatt dårlig samvittighet etter at jeg har vært nødt til å kjøpe tråd annenstedsfra fordi det ikke var tid til å bestille!)

Til slutt har han også lagt ut masse forskjellige tutorials på sida. Alt fra hattekalkulator, skjørtekalkulator og en måte å sy usynlig glidelås som fungerer fantastisk.

Willys Sytråd. Løp og kjøp.


DISCLAIMER: Jeg får ingen frynsegoder for dette reviewet, jeg blir bare naturlig entusiastisk når jeg kjøper fantastisk sytråd og får sjokolade med på kjøpet.

1 kommentar:

  1. Dette skal jeg overbringe til min syende bedre halvdel. Også sjokolade, a gitt. Jeg skjønner godt hvorfor du bestiller derfra, jeg.

    SvarSlett