søndag 23. august 2015

Lofotr vikingfestival


Bildene av meg er tatt av annethearcher. Følg lenken til flere bilder av mer fotogene folk.


Birkakåpa ble ikke så verst. Veldig god og varm og vanntett!

Jeg slumpa til å møte på samme fotograf som tok bilder av meg på RMR for et par år siden. (Han ga meg nesten hjerteinfarkt med å omtrent vite hvor jeg bodde.) Han har en fantastisk bildeserie fra markedet lagt ut på egen hjemmeside.


Det ble ikke så mange bilder fra min side. Jeg var så smart at jeg satte kameraet til lading dagen før jeg dro - og der ble det liggende. Men jeg tok et par med mobilen (som overlevde i nesten fire dager før batteriet tok kvelden!).

På tur i grålysninga.



Jeg våkna ugudelig tidlig en dag og gikk en tur for å vente på at folk skulle livne til. Det var magisk å vandre rundt høvdinghuset helt alene og se seg rundt uten goretex-kledde turister.



Tips for kjøttetere: ostepølse i kjøttsuppe.
Best thing ever.

Fineste skjoldet i verden.

Høvdingens glitter.

En av bodholderne, kledd i slaviske klær.
Hun ser ut som ei prinsesse. 

2 kommentarer:

  1. aaaaah, det ser så fint ut, eg er berre LITT misunnelig

    SvarSlett
  2. Wow, så utrolig stemningsfullt. Håper jeg en vakker dag får muligheten til å dra.

    SvarSlett