fredag 28. januar 2011

Kostymeplaner, Desucon 2011

Jeg har fått meg krinoline. Kan ikke beskrive hvor skuffa jeg var over at det kom pakka sammen i 30x46 cm pose, men det gikk fort over da jeg tok det på. Endte opp med å snurre rundt i stua mens jeg sang "Wenn ich tanzen will". (Fulgte ikke du heller med i tysktimene? Engelsk her, subba her.)

Men over til årets kostymer. Ett av dem iallfall. Desucon varer i to dager; ergo trenges to kostymer. I år har jeg blitt overbevist av ei venninne som kan tae kwon do om at jeg burde være Rin fra InuYasha siden hun skal være Sessho... Fluffykins siden jeg ikke husker hvordan navnet hans staves.

Men dagen jeg ikke skal være Rin, skal jeg være Graf von Krolock. Her i Kevin Tartes skikkelse.

Ich werde ein sehr grausamen Vampir sein... aber nicht so grausam wie mein Deutsch. Source.

Har mista source. Bildet tilhører ikke meg.
Altså, Grev von Krolock fra - hva ellers? - Tanz der Vampire. Yndlingsmusikalen min, med dansende vampyrer, åttitallsballader og whatnot. Og vampyrjegere. Og awesome kostymer.

Jeg velger å lage kostymet som kun brukes Tyskland nå, det fra første akt, fordi det er penere. Kappelinninga er lillablå og rysjene er svarte, i motsetning til ballscenas ensemble hvor kappa er rød som hver samlebåndsvampyr og rysjene hvite.

Rotete, som et WIP skal være..

Mm, varmt, heildekkende kostyme til en sommerdag i Oslo. Håper det regner ellers kommer jeg til å besvime i løpet av dagen, og det tar seg ikke ut for en vampyrgreve.

(c) Stage Entertainment. Source. Og flaggermusa heter Trine.
Prøvde ut noe av sminken. Der Graf har lange fingernegler pluss sminke på hendene for at fingrene skal virke som skjelettaktige klør mot mørk bakgrunn. Baserer mine negler på en annen versjon av kostymet og skal ikke ha skarpe klør som på dette bildet her.


Fulgte denne tingen her. Frika totalt ut da jeg ikke fikk den svarte malinga perfekt og ikke hadde sminkefjerner. Pokkers så umulig å sminke med malepensler.


Tror kanskje pekefingerringen passer bedre alene.

4 kommentarer:

  1. Syns det er utrolig underholdende at jeg aldri har hørt om Tanz der Vampire engang, og i dagens blogg-gjennomgang er det jaggu to blogger som har nevnt det! XD Har sett bildet før da, og sminken på henda og neglene ser awesome ut! =D Tror jeg kommer til å prøve å finne deg på Desu >3 Men er det ikke litt frustrerende å gå rundt med sminke på henda? Sverter det ikke av? O_o

    SvarSlett
  2. Jo, det kan bli et problem. Tror de pudrer fettsminke og sånt for at det skal holde seg, men jeg er ikke sikker på om det er nok til at det ikke sverter. Skal definitivt holde hendene unna artstands i år x-x

    SvarSlett
  3. Naaaw, lille nerden min =3
    Von Krolock har fineste vampyrkostymet ever lizzm!

    (Mwahahaha! Ha. Ha.)

    SvarSlett