lørdag 5. februar 2011

Kostymedrama og litt britisk Sci-Fi

Sylvilel og jeg klarte å rote oss inn på nærmeste lekebutikk, hvor de har satsa tungt på karnevalstida. Jeg så på et halvbra piratkostyme til 999 kr, og skulle til å si, "Hvem bruker så mye penger på et kostyme?" men kom bare halvveis, da jeg forsto nøyaktig hva jeg sa og hvorfor Sylvilel så sånn på meg.

Har ignorert alt som har med årets kostyme å gjøre, mest fordi jeg ikke har peil hvor jeg skal begynne. (Hva slags masochistisk hobby er dette?)

Til og med litt wibby wobbly!
Begynte på TARDIS som juleprosjekt, for å være sikker på at jeg hadde noe annet å konse på når familien ble for plagsom. Glemte den etter ei stund, men nå begynner den å bli ferdig. Trenger mer fyll, dog - og her kunne jeg kommet med en dårlig kommentar om at det er plass til mye inni, men... jeg holder meg fra det. Nesten.(Hvis Fredrik skulle lese dette - nei, TARDIS'en er ikke julegaven din. Den er en oi-jeg-fant-nerdete-strikkeoppskrift-vil-du-ha?-gave.)

Over til von Krolock. Fant dress jeg kunne modifisere. Den kommer fra bruktbutikk - da jeg så over den så jeg at buksa hadde blitt sydd om. Det er litt sentimentalt av meg, men jeg liker at plaggene har historie. Lurer på om jeg skal ha noe slags broderi på - alle kostymene i Tanz er så forseggjorte (selv om de fleste vampyrene er halvråtne).

Skal ta ut linninga på jakka, for det blir varmt nok som det er, og så sy inn og om. Så, til verket.

2 kommentarer:

  1. Fantastisk TARDIS! :D Har du strikka hele sjøl? Er den så stor som den ser ut til å være?

    (Og beklager bildet fra litterær matpakke, håper det ikke gjør noe at jeg la det ut på bloggen - om det hjelper syns jeg det var fint? Og det andre bildet jeg tok blunka du på!)

    SvarSlett
  2. Strikka TARDIS-en selv, og den er så stor som den virker. (Ble litt større enn jeg hadde regna med.)

    Bildet gjør ingenting - sånt fortjener jeg når jeg er så vanskelig å ta bilde av, synes du ikke?

    SvarSlett