lørdag 5. februar 2011

Team Tromsø, hva faen?

Jeg ser ikke på TV, så det tok ei stund før jeg kom over dette. Korslaget har gjort en cover av Total Eclipse of the Heart, gjort kjent av Bonnie Tyler en gang på åttitallet. Og det hadde vært greit, om de ikke hadde gjort det i vampyrkostymer.

For sangen tilhører ikke Bonnie Tyler. Den ble skrevet av Jim Steinman og var originalt ment å være med i en syttitalls vampyrmusikal kalt Nosferatu som det aldri ble noe av. Seint på nittitallet ble den plassert i det som skulle bli yndlingsmusikalen min - Tanz der Vampire.

Lisa Stokke er musikalartist. Hun har jobba sammen med folk som har vært med i Tanz. Men istedenfor å forklare hvor de hadde fått ideen om vampyrer fra sa de at de var inspirert av Twatlight og True Blood. Og det tar jeg temmelig ille opp, så til gjengjeld kan jeg beskrive deres versjon som enda verre enn Dance of the Vampires.




For de som ikke veit hva Tanz der Vampire er, se klippet nedenfor for å se hvordan det skal gjøres. Legg merke til kostymer som ikke er lagd av nervøs velour and den nydelige kappa Grev von Krolock har på seg. Og hoggtenna hans. Og den tyske teksten som faktisk gir mening!


Nå skal jeg gå og finne det mørkeste hjørnet i hele leiligheta, sitte der og være emo. Gott ist Tot.

2 kommentarer:

  1. Insinuerer du at jeg ser på Korslaget? -.O

    Var nødt til å vise mamma Totale Finsternis for å myrde eventuelle ufødte misforståelser (nei, ikke misfostre) før det var for seint.
    Hun likte ikke dama fra Stuttgart. Jan derimot...

    SvarSlett
  2. Kan godt omgjøre deg til anonym tipser?

    ... vanskelig å unngå at man liker Jan når man har to X-kromosoner og ikke er lesbisk.

    SvarSlett