fredag 11. februar 2011

Krimbøker og neonrosa tusjer

I anledning flytting fant jeg ut at jeg har for mye dritt. Så jeg har luka ut ting jeg ikke vil ha. For et par dager siden gikk jeg nok en gang på biblioteket med en stabel bøker jeg ikke kommer til å lese igjen. Og nok en gang glemte jeg å sjekke dem.

For et par år siden hadde jeg planer, store planer, om å skrive en serie som omhandla spionasje og mord og sånt, men ante nada om sjangeren. Jeg kjøpte bøker for å se hvordan andre hadde gjort det, og understreka alt som var interessant.

Nå føler jeg for stakkaren som låner krimbok på biblioteket og oppdager at noen har understreka modus operandi for mord, samt alle groteske detaljer, som en seriemorder i emning ville gjort, med neonrosa tusj. Unnskyld.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar