fredag 16. september 2011

Sjal & Snøreliv


Snøreliv, second ed. har vært ferdig i ei uke. Tok litt mindre tid enn sist gang, men aaah, så lei jeg var av tingen da jeg var ferdig. (Første snørehull på ryggen er perfekt - og så blir de mer og mer rotete nedover etter som jeg var lei av å sy dem...)

Det er nesten ferdig. Tenker på å bytte ut bomullstråden i skuldersnøringa med røde silkebånd.

























Midt i syinga fikk jeg en ide til hvordan jeg kunne ha løst skulderstropp-som-vises-problemet på en mye enklere måte, heilt uten å sy et mindre snøreliv. Le decolletage var mest til kvelds- og formelt bruk, og å vise for mye hud om dagen var nok like uglesett som det er i dag. Og siden dagligdagse klær var like utringa som kveldskjoler dekket man seg til med en type sjal - fichu.






Mens jeg sydde på sjalet fikk jeg en stoffbit til overs, og den var i perfekt størrelse til å bli lommetørkle. Ikke mange som er OCD nok til å lage matchende lommetørkle til et skjørt. Nå har jeg igjen å flytte hempene i jakken så de ikke vises, bestille hatt og dekorere den, og så er jeg kanskje ferdig...?

2 kommentarer: