onsdag 28. september 2011

Vampyyrien Tanssi

Yndlingsmusikalen min har gått i Finland i snart tre uker, og så langt har jeg vært veldig flink til å holde meg unna å søke opp hoteller bare for å se om det kaaanskje ikke er så dyrt å dra en aldri så liten tur bortom. For jeg trenger ikke egentlig å se en versjon på et språk hvor vokabularet mitt avgrenser seg til noen mindre pene fraser, en kort sang om en mutant og ordet valkosipuli (som betyr hvitløk), selv om settene og kostymene er gjort heilt om på.

Så ødelegger de finske PR-folka alt med å legge ut bilder av oppsetninga. Kostymene er kjempefine, og så ser det ut som om Von Krolock er slemmere enn vanlig. Designet har tatt inspirasjon fra filmen musikalen er basert på, som selv om den var en parodi, har basis i syttitallets Hammerfilmer hvor vampyren var en nærmest satanisk antagonist.

Von Krolock er bittelitt metal, også. Source.

Den tyske vindeltrappa er best, men denne var også fin. (Ja, Sarah og von Krolock er visst også med på bildet. Whatever, lissom.) Source.

Ensemblevampyrer som har ligget litt for lenge... Source.

Source.

... jeg tror utenforstående av og til må stusse over bilder fra musikalen. Herbert von Krolock er en vampyr - hvorfor kler han seg i pastellfarger? Hvorfor holder von Krolock en svamp opp mot en av vampyrjegerne? Og hvorfor står han over historiens heltinne (Sarah) mens hun er i badekaret?

I dag er det ett år siden jeg først så Tanz der Vampire live*. På ei scene. Med skuespillere. Hotell i Seinajöki koster ca. 700 kroner natta...


* Dansende vampyrer. Live. Hardy har.

3 kommentarer:

  1. Ooo, Sarah har awesome hår >.> Von Krolock er skummel. Lurer på hvordan Koukol ser ut.

    Roadtrip?

    SvarSlett
  2. ... Koukol er fanjentemateriale, tro det eller ei. Bare se, Von Krolock blekner i bakgrunnen!

    http://www.facebook.com/media/set/?set=a.183770804979514.38408.172694126087182#!/photo.php?fbid=262935027063091&set=a.183770804979514.38408.172694126087182&type=1&theater

    Roadtrip er okei, hvis din definisjon av roadtrip inkluderer fly. Dezzik og jeg planlegger en tur til neste år, btw. Sleng deg med. Jo fleire vi er sammen, desto mer nerding. (Og desto større sjanse for å bli svartelista av teateret, går jeg ut i fra...)

    SvarSlett
  3. Er ikke sikker, men tror raodtrip forutsetter at man har en vei. Tror ikke rullebane teller.

    Men aye, kollektiv nerding høres ållrait ut. I be in, if I can fetch me some gold.

    SvarSlett