søndag 9. november 2014

Valkyrie, så langt


Ørlite in progress om valkyriekostymet: skjoldets grunnform er ferdig (uten at jeg har blødd mer). Det trenger dekke og skjoldknapp og pynt.


Hjorteskinnet jeg hadde planlagt å ha på er litt for lite. Neineinei. Må bestemme meg om jeg skal prøve å sy deler av skinnet sammen så det dekker hele, eller om jeg bare skal prøve noe annet.

Lagde ny krone fordi jeg ikke var fornøyd med den gamle.


Armbeskytteren var det siste jeg lagde før jeg dro sørover igjen. Fortsatte med å hente dekor fra Tolkiens Midtgard; den er dekorert med Telperion herfra, og røttene kommer fra Gondors hvite tre. Ble temmelig fornøyd med denne, jeg tror det er det beste jeg har lagd i mosegummi så langt.


Rustningsdelene er så å si ferdige, med unntak av et par lærstropper som skal limes på. Jeg tror jeg skal male om pauldronen - det vises at den var det første som ble lagd (før jeg fant ut at drybrushing var svaret på hvordan jeg kunne få gullfarga til å legge seg pent og realistisk).


Og så over til noe helt annet - jeg jobba med dette da jeg var hjemme i høstferien, og gjett hvem som var fin ute i hagen?

2 kommentarer:

  1. Du er helt ekstremt dyktig til å lage rustning som ser realistisk ut, altså! Og det er nesten så jeg syns du bør beholde krona i rosa.

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk takk ^^ Dessverre malt krona allerede, men til gjengjeld har jeg nettopp satt i gang med et gedigent kostyme hvor ALT kommer til å være rosa :D *ser på vikinger som løper hylende vekk*

      Slett