onsdag 2. november 2011

Den Uunngåelige Allehelgensposten

Dette årets Allehelgen ble tilbrakt nedi sør, på ei folkehøgskole til og med. I forkant lurte jeg svært på hvordan det skulle gå, fordi jeg ikke er særlig sosial av meg, men det gikk bra, selv om jeg fikk et par uventa ninjaklemmer*. Også var det kule folk der. Siden skola tilbyr østlig kampkunst og medisin som linjefag er det utvilsomt ei av Norges mest nerdete skoler.

Jeg var der fordi bestevenninna mi går der. Allehelgen er en big deal for oss, mest fordi vi kan kle oss ut og spise godteri på samme tid. Det blir ikke bedre.

Doktorskjerf, for  i følge Skulduggery Pleasant skal døde kle seg stilig. Zombier burde plukke opp et par tips.
Tsurine, som var Sesshoumaro i sommer, er kjempeflink til å sminke seg. Det var to stykker som ikke gjenkjente henne selv om de sto like ved. Og hun fikk skremme et par folk, ho ho. (Jeg savna vampyrtenna mine, for jeg var ikke særlig skummel - selv om huldra kan finne på å drepe folk.)

Skola hadde et fantastisk opplegg for å feire. Jeg har litt dårlig samvittighet, for jeg vant prisen for beste kostyme og jeg studerer ikke der. Det var nest beste pris, og jeg fikk en sjokolademedalje og ei plastflaggermus. Det var kjempefint. (Jeg nevnte noe om kule folk i åpningsparagrafen - må kanskje si at de var snille også.)

Det var utrolig mange morsomme og fine kostymer: vampyr med kappe og T-skjorte hvor det sto "Gi Blod!", Hulken i full kroppsmaling, en vampyr inspirert av Death Dealerne fra Underworld (ny film til våren forresten, trailer), klassisk vampyr á la gotisk grevinne, en fyr med uthula gresskar på hodet - Jack o' Lantern (genialt), et par lettkledde jenter jeg ikke innså var gutter før de snudde seg, og en awesome ulvemann med langt hår og lange svarte negler. Jeg blir litt tussete i hodet når det kommer til kostymer, jeg kunne sikkert ramsa opp et par paragrafer, så jeg slutter her.

Også fikk vi gresskarkake med lakrisglasur. Jeg skal ha oppskrifta.

Dagen etterpå, på selve Allehelgen, stakk vi ut og tok bilder i en park. Det er andre året på rad at Allehelgen betyr photoshoot, ute, i litt for kaldt kostyme. Dette var i fjor. Og her er årets bilder. (Da jeg kom hjem fant jeg ei lang grein i skjørtet mitt. Og jeg har hale, den bare forsvinner i skjørtet.)









* En ninjaklem er en klem du ikke ser komme i det heile tatt. Den som klemmer skal helst snike seg opp på deg bakfra.

4 kommentarer:

  1. ... og jeg føler at å gå på jobb med vampyrtenner og korsett var en antiklimaktisk måte å feire Halloween på (sjøl om jeg fikk mange fine komplimenter og måtte nerde om tennene mine mer enn én gang!) T_T

    Superkalifragilistisk kostyme! Gratulerer med seier. Desu neste?

    SvarSlett
  2. Åh, jeg ELSKER kostymet ditt. Har du kjøpt det eller sydd det sjøl?

    SvarSlett
  3. Kostymet er selvlagd :)

    Og angående vampyrtenner hadde jeg det moro med å finne folk med tenner og spørre: "Kan du si S?"

    SvarSlett