søndag 6. november 2011

Ev'ry day is Halloween

De verdslige har kanskje feira ferdig på én dag, men jeg har ikke fått det heilt ut av systemet. Og, hvis jula kan vare heilt til påske, kan Allehelgen forlenges til advent.

Derek Landy, som skriver Skulduggery Pleasant, har skrevet ei korthistorie om Tanith Low (Tanitta Dyp på norsk...) i anledning Allehelgen. Trick or Treat.

Advarer om at det er en major spoiler for Mortal Coil (bok fire) og at å lese novella vil drepe hvordan Dark Days (bok tre) ender med et WHAM (kort fulgt av å faen), men for de som ikke bryr seg kan jeg opplyse om at en Remnant er ei ond sjel som kan besette deg. I det minste kan korthistorien være med på å overbevise om at dette er en bokserie man absolutt burde lese.

Vampyrrelatert fant jeg en guide for vampyrbøker opp gjennom årene. Personlig savner jeg Sheridan le Fanus "Carmilla" fra 1872, men ellers er den ganske komplett, bare fjern og glem det siste tiåret.

Og så, ei oppskrift på Butterbeer Latte. Smaker nesten juleaktig, og sender deg inn i diabetisk koma etter en kopp, men det er verdt det.

Det jeg egentlig skulle poste om, var dette. Årets gresskar, om enn en smule forsinka.

Lillebroren min var med. Jeg fikk overbevist ham om at det ikke er farlig å skjære seg (alt som skjer er at det gjør vondt, man dør ikke av det) tross de voksnes advarsler, så jeg føler at jeg har gjort en del av storesøsterplikta mi for ei stund framover. (Lære ham ting de voksne ikke liker, altså.) Jeg ba ham også holde kjeft da han begynte å bable - med babling mener jeg undermedisinert ADHD-indusert orddiare! - om fotball. Så jeg har vært slem storesøster også. (Hva, trodde du jeg var snill? Hah, stakkars menneske.)

Mau hadde hodet oppi sekunder før bildet ble tatt.
Dette er et veldig gladsint gresskar. Designeren forandra mening midtveis, og så skulle det være skummelt.



2 kommentarer:

  1. Spare korthistorier til senere. Favorisere vamyprlitteraturliste. Glede seg til å Butterbeer Latte!

    Søtt gresskar, skummelt gresskar. Synd du ikke fikk se hvor skummel Jack ble. Dumme minnekort T_T

    Happy Halloween!

    SvarSlett
  2. Oh hoh. Så FANTASTISK KULT det siste gresskarbildet der var. Jeg... gah. Jeg kommer ikke helt over det, faktisk.

    SvarSlett