mandag 12. desember 2011

Fisk og katter og viktorianske greier


Et av lyspunktene med å bo i et fiskevær er fersk fisk. Et av de første minnene mine er at det sto ei balje fisk ute i gangen - en av fiskene slo fremdeles med halen. Da jeg var lita syntes jeg at det var supermorsomt. Nå veit jeg at fisken ikke var i live men slo i dødskramper, så det er litt mindre sjarmerende. Men masse fisk betyr verdens beste fiskekaker.

Verdens heldigste katt satt like ved fisken som ble sløyd.

I anledning julebord fant jeg bruk for det viktorianske smykket fra i sommer. Brukte også capen, men det ble fort varmt med den. Tenker å prøve meg på en viktoriansk kjole med kø over nyåret, kanskje til Banzaicon i april, må bare finne riktig stoff først og bestemme meg for design. Og finne ut hvordan jeg skal få den slags type underskjørt ned i en bag. 

Leste dette, the Year of Filthy Victorians, hvor noen har ideen om å kle seg som en viktoriansk lady i et helt år. Det hadde vært noe, hadde det ikke? (Skjønt, jeg tror jeg ville valgt en måned isteden. Må uansett vente til jeg flytter en mer folksom plass. Her er ikke ideelt.)


Det stikker en labb og noen værhår frem.
Dette var ei eske med tilsendte julegaver. Nå er den kattehus. Mau liker esker og hun er vant til at vi synes hun er søt og åpner dem for henne, så hun ble sittende ved siden av denne til vi pakka ut og fant en annen plass å ha gavene. Bortskjemte kattekrek.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar