søndag 10. oktober 2010

I dag var en fin dag

En gang i blant bør man sette seg ned for å kjenne seg lykkelig.

Innflyttinga i den nye leiligheta går bra, med mindre og større problemer, som at Jysk ikke har lagt ved dingseboms til Sylvilels rammemadrass, og at utleierne ikke har fortalt hverandre at det ble avtalt at vi skal leie rommet ute i gangen og at de derfor måtte rydde ut av det. Og så innså jeg at det er fire år siden jeg har sett fjernkontrollen til DVD-spilleren min.

Lyset inne på kjøkkenet har gått, og dette skrives på en søndag. Ingen butikker åpne - eller jo, men jeg gidder ikke gå bort på Bunnpris for å kjøpe pærer. Det er koseligere med stearinlys.

Stua vår har, ganske uventa, blitt pussa opp. Selv ser jeg ikke problemet med syttitalls tapet - det er sjarmerende og så lenge den sitter på veggen er det vel ingen grunn til å modernisere. Hadde bare resten av verden vært enig. Jeg hater Sylvilels interiørprat like mye som hun hater at jeg nerder. Rart nok overlever vi med hverandre. Så langt, altså, og det har vært... tre dager.


Sylvilel kjøpte også plasttenner på teateret - og satte dem her. Det gjorde meg glad.
Sylvilel er ute på bursdagskalas, hos slektninger, tror jeg. Det var en bursdag, men jeg spurte ikke hvem bursdagsbarnet var. Jeg husker utrolig nok hvordan man slår på Playstationet hennes (men glemte å slå det av), og prøvespiller platene jeg kjøpte nedi Tyskland. Med andre ord er hun ikke hjemme for å minne meg på at jeg ikke må synge så høyt for ikke å plage naboene. Til tross for at jeg virker sky og lavmælt er det lyd i meg. Jeg lærte litt om klassisk sang på musikklinja. (Nå synger jeg for det meste i dusjen og når jeg er glad.)

Ungene til naboene (eller ungen, jeg har ikke telt dem), begynte å romstere rundt halv ni i morges, så jeg føler at de fortjener det. Jeg liker ikke unger. Men i går sprang guttungen rundt ripsbærbuskene i hagen og veiva med et lekesverd. Vi kom akkurat hjem fra en alt for praktisk innkjøpsrunde. Jeg er ikke praktisk av meg. Han lyste opp da jeg ropte at han hadde fint sverd. Jeg vil ha et, selv om det bare var av plast. 

Ungen kommer til å bli overlessa med godteri hvis han går Halloween hos oss. Og vettskremt av kostymene våre. Forhåpentligvis. Ellers går ting bra. Neste helg er det seminar i Tromsø. Går forfatterstudiet der.


Nå skal jeg skifte CD.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar