søndag 17. juli 2011

Pusi Pølserull

Sånn egentlig heter han Pusi Rullepølse. Men jeg synes Pølserull ruller bedre av tunga. La navnet hans være en liten advarsel til hvorfor man ikke skal la barn gi navn til katter. (Mau McSnurp den Blodtørstige synes sikkert at jeg skal holde kjeft om det sistnevnte.)



Puss Sausageroll by ~missXimpossible on deviantART

Men, Pusi Pølserull. Jeg er kattevakt mens familien hans er på ferie, og han er nydelig. Han blir litt feit når jeg passer på ham.

I henholdt til personlighet er han totalt motsatt av Mau.. (Mau lever opp til tittelen sin, den Blodtørstige - da hun kom inn til meg en morgen, la seg i senga mi og malte så fort jeg så på henne ble jeg redd for at noe var galt med katta.)


For noen dager siden tok jeg datamaskina med nedover til ham og tenkte å skrive litt mens jeg var selskap for ham. Monsieur Pølserull, kosekatt extraordinaire, hadde andre planer. På bildet sitter han oppå tastaturet.

1 kommentar: