fredag 20. februar 2015

Semitutorial: Rosediadem

Dette var et lite prosjekt som ble gjort på tjue minutter en gang i januar.


Jeg fant noen fløyelsrester i restekurvene på skolen og lagde roser, fordi det er en grei ting å øve seg på. De ble liggende til jeg plutselig fikk lyst til å rekreere et diadem jeg lagde til en av romkameratene mine i Tromsø.

Diademet er fra Glitter. Pynten er for det meste julepynt jeg fikk tak i på Fretex og tok fra hverandre. Her er det brukt limpistol.


Først surra jeg på en chiffon for å gi rosene bedre feste enn plast. De rå kantene ble bretta inn før jeg surra den rundt og limte på undersiden - bare fine kanter her!


Da alle rosene var limt på surra jeg en strimle revet fra en glitrete organzaduk fra Black Design - siden Black Design gikk konk i fjor høst er det kanskje verdt å nevne at jeg har sett lignende duker på Nille! Organzaen ble kun limt fast i hver ende for å minske faren for limsøl på fløyelen.


Til slutt stakk jeg inn bær og små juveler inn her og der. Yay, ferdig!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar