søndag 18. november 2012

Planer for Hobbiten

Den første kostymeforelskelsen min var Galadriels kjoler. Trettenårige meg hadde store planer om en svart versjon av kjolen hun har på seg i prologen, jeg lagde mønster og planla broderi og alt. (I ettertid har jeg kommet over det jeg tegna opp og vært frista til å reise tilbake i tid for å smekke til meg selv. Jeg visste ikke en faens dritt om sying.)

Det ble (heldigvis) aldri noe av, men jeg har liksom aldri gitt opp ideen om en alvekjole. Og med Hobbiten har jeg jo ei fantastisk unnskyldning.



Alt er veldig kanskje på grunn av eksamener og ting jeg virkelig burde prioritere, men jeg har kommet så langt at jeg har klipt ut mønsteret. Hvis jeg ikke får den ferdig til Hobbiten kan den alltids brukes på Banzaicon.

Til tross for alvesnakket i begynnelsen av denne posten kommer kjolen til å være veldig menneskeinspirert - jeg syr av lin, mens de fleste alvekjolene er i fløyelaktige stoff, og den kostymegærne leser (er det noen der ute?) vil legge merke til en viss likhet med Éowyns kjoler. Ermedetaljene skal være i Raumagarn, som jeg har totalt forelska meg i, og så fant jeg et nydelig (og svindyrt) brokadebånd til pynt. Jeg må bare overleve et par eksamener, og så kan jeg sy.

3 kommentarer:

  1. Ooooh! Gleder meg til å se resultatet!

    SvarSlett
  2. Ah, svindyre bånd som er for fine til at ein kan la vere å kjøpe dei... Men uansett, gleder meg veldig til å sjå dette!

    SvarSlett
  3. Hei! Du kunne ikke tilfeldigvis tenke deg å oppgi hvor du fant dette fantastiske, svindyre båndet vel?

    SvarSlett