lørdag 22. desember 2012

Litt seint, om Hobbiten

Avlegger rapport kun elleve dager på etterskudd. Jeg var ikke ferdig med kjolen før ni på premierekvelden - to timer før vi dro bortover. Jeg har aldri vært så på etterskudd med et kostyme, og det er ikke noe jeg vil gjenta. Kjolen var grei til premieren, men det er et par småting jeg må fikse før den er ferdig ferdig.

Komplett med Vegapus som sover til venstre.
Farga er ikke riktig på grunn av blitsen - huska på å ta bilde, grytidlig på morran dagen jeg dro hjem.
Jeg har ikke ordentlig bilde, for jeg hadde andre ting i tankene da vi skulle se filmen, så dere må bare ta ordet mitt for at den er fin. Snøring opp bak med maljer det var superenkelt å slå i, svart bomullsfor inni ermene, krage i sort lin (som skal forandres litt på), to kiler bak i slepet for ekstra vidde.

Den var utrolig koselig å sitte i. I tillegg varma linstoffet godt ute i kulda, mens det var behagelig normaltemp inne i kinosalen. Følte meg fluffy nesten.

Siden kjolen har elementer fra både alve- og menneskekjolene sett i LotR er det klart at det burde være en halvalvkjole - peredhilkjole. Etter å ha sett filmen (bra - elsker at de har med sangene) gikk jeg ut med tanker om dvergedesignet og hvor fint det ville vært med en skikkelig pels, ørlite masse rustning og et par økser.

1 kommentar: