onsdag 15. januar 2014

HSF Challenge #1: Make do & Mend

Kaster meg herved på Historical Sew Fortnightly - på en måte en slags sy-maraton som skal gå hele året. De uinnvidde kan lese mer om HSF her. Jeg vet at jeg ikke kommer til å klare alle utfordringene, så jeg bare gjør de jeg kan.


Starter i det små med en liten klave som skal gå til en viktoriansk aftenkjole. Utfordringen var Make do and Mend, og klaven er lagd av resirkulerte materialer. Glassteinen er fra et armbånd jeg tok fra hverandre, hadde allerede satengbånd, men kjøpte nytt fløyelsbånd. Klaven lukkes med knyting bak.

Utfordring: #1 - Make Do & Mend 
Tekstil: Fløyel, sateng.
Mønster: -
År: Senviktoriansk.
Sytilbehør: Fløyelsbånd, satengbånd, polyestertråd, smykkedeler.
Hvor historisk korrekt er det? Ikke veldig, men det ser riktig ut. (Forhåpentligvis.)
Timer brukt: 0,5
Først brukt: Ikke enda.
Total kostnad: 20 kr.

2 kommentarer:

  1. Linken din virker ikke? Men jeg googla det isteden, og wow, det høres kjempegøy ut. Stressende, men gøy. Og kjempefin klave, liker at den er så enkel.

    SvarSlett
    Svar
    1. Oops, jeg greide å kopiere feil. Linken skal virke nå-

      Stressende, men gøy er en god beskrivelse av mine aller fleste syopplevelser :)

      Slett