onsdag 1. juni 2011

Slott og vampyrer - sistnevnte skal ikke ha fletter

Mens vi hadde planlagt å se to slott på turen ble det bare tid til ett. Lørdag (musikalfri) dro vi til Burg Hohenzollern, en Galtvortlignende borg av wow.


Det var trapper opp til slottet. Ikke smart å gi seg i kast med når man har glemt å spise frokost.








Inne i borggården.


Vi ble med på en utrolig kjedelig guida tur inne i slottet. Var ikke lov å ta bilder. I skattekammeret hadde de stilt ut en kjole fra regentstida, og jeg ble stående og sikle, selv om det er heilt feil periode for meg. Den var så fin. (Dessverre fikk jeg se hvor fint den var sydd også. Det var så bittesmå handsydde sting på den at jeg skammer meg over mine egne.)

Gavebutikk. Kjøpte en dolk.

Tyske nummerskilt er morsomme. Vi fant mange med ord, men denne var definitivt den beste. (For those who are reading this through Google Translate, "tut" means "honk" in Norwegian.)

Dezzik har klart å ta bilde av meg. Det er det ikke mange som klarer.

Søndag så det slik ut da vi skulle til teateret. Regn, hagl, torden, lyn og mer regn. Ble våte til tross for paraplyer.

Hadde planlagt å få med oss både Jan Ammann og Kevin Tarte i rolla som von Krolock, men sistnevnte var sykemeldt akkurat ut søndag da vi egentlig skulle se ham. Ørlite kjipt, siden jeg dro ned for å se ham. (Oversettelse: AHHH!)

Dro backstage for å få ei CD signert. Vi ble stående i nesten en time og vente, og ingen sjefsvampyr. (Heldigvis var det fint vær igjen.) Så vi venta litt til, og plutselig kommer Jan Ammann, fremdeles i vampyrsminke og parykk i fletter, sniker seg forbi fansen, og går inn i teateret. Etter å ha sett flettene kommer jeg aldri til å ta Von Krolock på alvor igjen.

Hjemturen er for kjedelig å fortelle om. Til slutt vil jeg bare si at jeg kun ble tatt for å være utenlandsk i Norge én gang. Definitiv forbedring.

3 kommentarer:

  1. Herbert kan ha fletter, for Herbert er Herbert, no? :3

    Flette-Krolock xD

    SvarSlett
  2. Herbert kan ikke ha fletter - når han tok dem ut ville han hatt krøller, og det ville vært fælt.

    Er ikke sikker på om han kan ha håret opp en gang, han ser litt rar ut - fant klipp fra 2002: http://youtu.be/SPUv7LNbVpU

    SvarSlett
  3. Innimellom får jeg litt lyst til å bo i et slott. Dette er en av de gangene.

    SvarSlett