søndag 10. april 2011

Tekst: "Smaken av nybakt brød i desember"

Om fire dager er det innlevering til Forfatterstudiets antologi. Så langt er dette eneste tekst jeg har valgt ut - trenger ca. 7 sider til. Planlegger en tekst på lolcat, bare for å være radikal og nerd. Denne teksten er relativt nyskrevet.



Jeg pusser tenna med Paracet. Det går dårlig.

Her i leiligheta har vannet blitt til rom. Jack kan hente det, for jeg blir susete i hodet etter bare en tekopp. For to dager siden klatra jeg opp på taket for å spille piano. Politimannen var forståelsesfull, i motsetning til Doktoren, som sier jeg må komme meg i jobb. Men han går i høye hæler og lange skjerf, og vil gi meg piller, så det går ikke an å høre på ham. Jeg har hørt at han liker å skjære i folk og boksen han bor i er blå.

Imens fyller jeg ørene med musikk. Jeg har spisse ører - alver hører godt, det er derfor det heter å spisse ørene sine. Legolas er unntaket, han er kjent fordi han ser godt. Vekk fra Arda - forleden dansa jeg rundt i stua så all pynten rant av stuebordet. Og orgelet ved vinduet ble brukt til å finne ut av virkelig frekke akkorder.

Men folkens, det var i fjor jeg var virkelig spennende. Jeg fløy over til Danmark og rømte videre nedover Europa. Jeg endte opp i Transilvansk Tyskland, og nå planlegger jeg enda et fluktforsøk, og det er bare en av mødrene mine som veit det. I min familie kan ingen holde sine egne hemmeligheter. Vi blir også tidlig grå i håret. Ikke så rart, med min familie... Bestefar skal på skjønnhetsklinikk og få retta opp sin skeive nese, katta vår hater verden og jeg er et misfoster! Kast meg til haiene, jeg trenger litt trim.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar