fredag 13. januar 2012

Dødsforelska

Source, bilder av Haakon Hoseth.

Jeg så annonse for Dødsforelska i flybladet tilbake i november, bestemte meg for å sjekke hva dette var og glemte det heilt. Til det var innslag på nyhetene om teater for ungdom, med vampyrer som tema takket være fjortisenes vampyrbølge. Det jeg først trodde var vampyrteater viste seg å være en norsk vampyrmusikal. Satt opp i Nordland. Mildt sagt uventa.

Stykket blir satt opp i regi av Nordland Teater, med Christine Guldbrandsen, Elaine Fatland, Andreas Kolstad, Sigurd Sele og Johannes Christoffer Winther Farstad i rollene. Urpremieren er lørdag 14. januar, i Bodø Kulturhus, og det kjøres turné til 25. februar. Turneplan her, halvveis ned sida.

Musikken består av sanger fra blant andre Lou Reed, Eminem, Turboneger, a-ha, The Beatles, Metallica og Queen. Noen smakebiter kan høres her, promovideo her.

Masse, masse blod. Source, foto av Haakon Hoseth.
Kunne tenkt meg å se denne, men jeg tror ikke jeg finner vindu til det med jobben, og dessuten spiller den på plasser som er fleire timer unna. Like greit, jeg ville nok uansettt bare endt opp med å sammenligne med en viss annen vampyrmusikal jeg liker, og som fan av denne visse andre musikalen vil jeg gjerne vite hvorfor - når man absolutt skulle få en vampyrmusikal i Norge - man ikke kunne fått Tanz der Vampire som passer til en masse aldersgrupper! Jeg har sett seksåringer i vampyrkappe, nonner, forstadsfruer med botox, datanerder, folk med huslån til oppover pipa sikkert og en drøss tenåringer i samme teatersal.

Og man ville fått med vampyren under med på kjøpet! Just sayin'..

5 kommentarer:

  1. Sminke! (Bukser...)

    Satt ikke her å håpa på å bli overtalt til Bodø-tur, no way.

    SvarSlett
    Svar
    1. Bodø er så langt vekk, hva med Harstad den 20.?

      Slett
    2. Januar? Tja, hvis jeg på magisk vis klarer å skrape sammen noen krontasjer til da, så gjerne.

      Slett
    3. Har ikke lyst til å se den at det gjør noe.

      Slett
  2. Jeg var å så denne forestillinga nå på tirsdag i Mo i Rana. Jeg syns det var helt fantastisk. Det var rått, sexy og veldig rørende og vakkert. Fantastiske vokalprestasjoner. Vanvittige effekter som feks. pyro, røyk og mye blod :)

    Terningkast 6!

    SvarSlett