lørdag 28. januar 2012

Ting jeg har lagd & glemt å poste om

Dette må være noe av det søteste jeg har lagd noensinne.
Farge 666? Jo faktisk, jeg kan være enig.
Lagde blyantskjørt av Skulduggery-dressen som viste seg å være rosastripet og innså hvorfor jeg holder på med periodeklær: ingen føkkings glidelåser.
Blondechokere av restestoffet.
Og - vel, jeg veit ikke hva jeg skal kalle disse.


Dette er korte mamelukker, eller bloomers. Sylvilel hadde et dynetrekk hun ikke likte, og heldige meg fikk det, og jeg var bare nødt til å lage mamelukker fordi at kom an, det er jo hjerter på! Eventuelle Muffins (eller Bloody Crumpets, hva er det de heter igjen?) som vil lage sine egne, finner mønsteret her.

De var morsomme å lage, men jeg tror ikke jeg kommer til å bruke dem, så de skal legges ut for salg på Epla. Hvis noen er interessert er jeg Frøken Umulig.

Mau er hjelpsom, som alltid.


Og nå over til noe heilt annet som ikke har noe med sying å gjøre i det heile tatt: Jeg har lagt fliser og det ble fint. Føler meg litt macho og handy nå.

4 kommentarer:

  1. Mansjetter? Ja.

    Noe godt kom det da ut av å bo ved sida av Flisekompaniet i nesten et år.

    Har du bilde av ferdig blyanstskjørt?

    SvarSlett
    Svar
    1. Skjørtet har så langt motsatt seg alle forsøk på å bli tatt bilde av. Stoffet blir bare blah og alt er feil. Du får heller se det en gang.

      Slett
    2. Og - her glemmer jeg halve svaret mitt mens jeg skriver det - mansjetter! Så klart, det var det de het. Jeg har kalt dem ermekrageblondeting siden jeg lagde dem, huff.

      Flisekompaniet har ingenting med min awesome evne til å legge fliser og litt mindre awesome evne til å søle sånn underflisene-sement utover alt jeg har på meg og til og med få det i håret.

      Slett
    3. Du skal ikke undervurdere Flisekompaniets magiske påvirkningskraft. En dag har de deg.

      Slett